Cum să învăţăm să jonglăm




Un ghid practic, foarte util!

Pentru început vă rugăm să reţineţi, că dacă puteţi aşa – nu spuneţi niciodată că ştiţi să jonglaţi cu doua bile. Asta nu e jonglare.
.


Puteţi spune că ştiţi să jonglaţi cu două bile, abia când puteţi s-o faceţi aşa:





Sau măcar aşa:




Aşa deci, procesul în sine de învăţare:

Este puţin probabil să aveti bile speciale pentru jonglerie. În primul rând, găsiţi în casă trei obiecte similare ca formă cu bila, care să încapă confortabil în palmă. Pot fi trei cartofi, mere, portocale, cepe – orice, atâta timp cât vă simţiţi confortabil. Pentru comoditate, vom numi obiectele cu care jonglati – bile, iar mâna de conducere – dreapta.

Staţi drept, cu picioarele depărtate la lăţimea umerilor. Mâinile îndoite din coate, paralel cu podeaua. Palmele îndreptate în sus. Coatele apropiate de corp, dar nu lipite.

Un singur obiect.
Luaţi în mână o bilă şi aruncaţi-o dintr-o mână în alta. Înălţimea aruncării – un pic mai sus de nivelul ochilor. Aruncarea şi prinderea sunt efectuate în diferite puncte. Aruncarea – mai aproape de mijlocul corpului, prinderea – în exterior. După prindere, mâna face o mişcare semi-circulară şi aruncă.
Acest exerciţiu este simplu, dar foarte important, deoarece pune bazele jongleriei. Exersaţi până când aruncaţi si prindeţi bila uşor şi încrezător.


Două obiecte

Luaţi în fiecare mână câte o bilă. Aruncaţi cu mâna dreaptă, ţinând seama de recomandările de la alineatul precedent, iar atunci când mingea ajunge la înălţimea maximă, aruncati cu mana stanga. Prinde prima bilă cu mâna stângă, apoi cu mâna dreaptă – a doua. Opriti-vă. Acum repetaţi, începând cu mâna stângă. 

Concentraţi-vă asupra preciziei aruncării.



Când schimbul de bile începe să capete precizie cu fiecare mână, veţi fi capabil să faceţi acest exerciţiu fără pauză




Trei obiecte

Luaţi în mâna dreaptă două bile, iar în stânga – una. Aruncaţi cu mâna dreaptă una dintre bile, apoi faceţi un schimb, aşa cum este descris în lecţia anterioară. Când bila ajunge la cel mai înalt punct, faceţi un alt schimb. În final, aveţi două bile în mâna stânga şi una în dreapta. Repetaţi, începând cu mâna stângă.
Odată ce aţi învăţat să faceţi un schimb dublu, antrenaţi-vă până când veţi putea face un schimb dublu de zece ori la rând, fără să scăpaţi vreo bilă.



Acum sunteţi gata să jonglaţi. Faceţi totul la fel ca în lecţia anterioară, dar adăugaţi încă o aruncare. Exersaţi schimbul triplu până când îl puteţi face de zece ori la rând. Apoi adăugaţi încă o aruncare. Apoi alta, apoi alta, etc. Tot timpul concentraţi-vă asupra preciziei aruncării. Bila aruncată în mod corespunzător va cădea de la sine în mână. Într-o bună zi vă veţi simţi încrezător şi veţi putea jongla cu trei bile cât veţi dori, devenind sufletul petrecerilor, sau făcând o fulminantă cariera de circar.




 

Succes!

Sursa OraCool

Cum sa organizezi o petrecere surpriza




O petrecere surpriza poate transforma o simpla aniversare intr-o ocazie speciala, care sa-l faca pe sarbatorit sa aprecieze atentia si grija celor din jur. 

Daca organizezi perfect petrecerea surpriza, sarbatoritul va fi mai intai surprins neplacut de modul in care aparent toti apropiatii au uitat complet de ocazia speciala, iar apoi incantat de efortul depus pentru a-i oferi o aniversare reusita.

Inainte de a scrie lista de invitati, gandeste-te bine daca persoana sau persoanele pentru care organizezi petrecerea surpriza vor aprecia efortul tau. Evita sa organizezi astfel de petreceri pentru femei insarcinate sau persoane inaintate in varsta sau cu probleme cardiace.
Petrecerea va fi un esec daca invitatul de onoare nu se simte bine, astfel ca este intotdeauna bine sa discuti cu cei mai apropiati prieteni sau rude ale acestuia pentru a stabili daca o petrecere surpriza i-ar face cu adevarat placere.
Daca invitatul de onoare vrea sa-si organizeze singur petrecerea sau ii displace in mod deosebit sa fie mintit de apropiati, petrecerea surpriza va trebui sa astepte o alta ocazie speciala.
In cazul in care planuiesti o petrecere cu o lista consistenta de invitati, afla daca te vei putea baza pe ajutorul altor apropiati ai invitatului de onoare.

Stabileste cu grija data


In general, cele mai reusite petreceri surpriza sunt organizate inainte de data aniversara careia ii sunt dedicate.
Inainte de a stabili data exacta, consulta-te cu toti apropiatii invitatului de onoare pentru a verifica daca toti vor putea participa.
Renunta la orice forma de invitatie scrisa! Cea mai buna solutie pentru a mentine surpriza sunt discutiile la telefon cu toti invitatii. Nu uita sa le explici foarte clar fata de cine trebuie sa pastreze secretul. Daca e vorba de un numar foarte mare de invitati, invitatiile pe email prezinta riscul cel mai mic de a strica surpriza pentru sarbatorit.

Planifica totul in detaliu


Dupa ce ai stabilit data, e timpul sa gasesti locatia perfecta pentru petrecere. Fie ca e vorba de o petrecere acasa sau la un restaurant sau club, asigura-te ca vei avea timp sa pregatesti tot ce este necesar inainte de momentul inceperii petrecerii.
Ocupa-te de mancare, bautura si decoratiuni abia dupa ce stii exact cati oameni vor participa la petrecerea surpriza.
Pentru ca invitatul de onoare sa nu banuiasca nimic, inventeaza o ocazie care ii necesita prezenta in locul in care se va desfasura petrecerea la o ora fixa. Alege cu grija diversiunea, astfel incat sa nu fie o dezamagire pentru invitatul care se astepta la ceva ce i-ar face mai multa placere ca o petrecere surpriza.
Atunci cand este posibil, invita o ruda sau un prieten apropiat al invitatului de onoare la care, in mod obisnuit, nu s-ar astepta nimeni sa participe.
Reunirea cu prieteni vechi sau cu rude care locuiesc departe poate fi cireasa de pe tortul petrecerii surpriza. Nu invita insa pe nimeni fara sa te consulti cu oamenii cei mai apropiati ai invitatului de onoare, pentru a nu risca sa aduci in aceeasi camera doi oameni care au conflicte nerezolvate.

Bucura-te de petrecerea surpriza


Odata ce ai stabilit toate detaliile si fiecare aspect al petrecerii este sub control, ramane doar sa te bucuri de expresia socata a invitatului de onoare atunci cand isi vede toti apropiatii stransi pentru el.
Daca petrecerea a ramas o surpriza pana in ultima clipa, bucura-te de calitatile tale de organizator. In cazul in care invitatul de onoare a aflat totusi inainte despre plan, consoleaza-te cu gandul ca petrecerea este reusita si simte-te bine alaturi de invitatul de onoare, care va aprecia cu siguranta eforturile tale.

sursa text Acasa

Petrecere cu strângere de fonduri


Oana Vămanu de la Swith Memories mi-a propus să colaborez la organizarea unei petreceri caritabile de 1 Iunie....

A fost una dintre cele mai bine organizate petreceri...
Chiar dacă nu au venit chiar toţi cei ce erau invitaţi, ne-am distrat şi ne-am simţit tare bine împreună.....


Am avut parte de distracţie cu clown....balonaşe de săpun....
baloane de sapun, balonase de sapun, petreceri cu baloane, clown, clown cluj, clown copii, clown cu trucuri, petreceri, petreceri copii, petreceri copii cluj, anivesari copii, 1 iunie, clown de 1 iunie, ziua copilului, petrecere caritabila, eveniment caritabil, animatie copii cluj, donatii cluj, strangere de fonduri, copii cu boli, petreceri pentru copii bolnavi,  

Ne-au onorat cu prezenţa şi un magazin de costume de carnaval de la care ne-am putut achiziţiona măşti de carnaval cu care ulterior ne-am amuzat într-o mică paradă şi photo shoting cu măşti
masti, masca, bal mascat, parada mastilor, masti cluj, petrecere cu masti cluj, petrecere caritabila cluj, petreceri copii cu masti, carnaval copii, carnaval, carnaval copii cluj, parada cu masti, parada mastilor, clown cluj, aniamtori copii cluj, animatie copii cluj, petreceri pentru copii, petrecere copii cluj, 

Cei mici s-au putut bucura pe deplin într-o groapă cu nisip dar şi pe trambulina sau la jocuri şi animaţia propusă de clowniţa cu nasul clopoţel
jocuri copii, petreceri copii, jocuri in nisip, jucarii nisip, copil in nisip, activitati petrecere copii cluj, clown cluj, 

masca copii cluj, masti copii cluj, animatie copii petreceri cluj, petreceri copii cluj, party copii cluj, clown, clownita, printesa, masca, masti, carnaval copii cluj, 

În timp ce piticii se jucau, adulţii au putut să se bucure de o tombolă specială în care au fost câştigători cu toţii. Oana a reuşit să facă rost de sponsorizări supstanţiale...

Ba, mai mult...Grupul Armonia ne-a incantat cu melodiile sale.....Am avut ocazia să dansăm pe ringul de dans alături de ei.....
petrecere copii cluj, party copii cluj, discoteca copii cluj, dans copii cluj, petreceri, petreceri copii, petreceri pentru copii, anivesari copii cluj, clown, face painting, modelaj baloane copii, picturi pe fata copii, body painting, surpruze copii, activitati copii, cadouri copii

Seara s-a încheiat frumos, în linişte......s-au adunat şi câţiva bani pentru Dora...Că, până la urmă, pentru ea ne-am întâlnit....
jocuri copii, activitati copii, jocuri petrecere copii, activitati petrecere copii, petreceri, petreceri pentru copii, petreceri pentru copii cluj, animatie copii, jocuri de exterior copii cluj, distractie copii cluj, 
Este tare interesant că un asfel de caz poate să adune la un loc oameni din diferite domenii.....persoane care nu pot să stea indiferenţi atunci când un apropiat este în necaz....Iată aşadar, că o persoană optimistă a venit cu idee şi ca un bulgăre de zăpadă a strâns în jurul său persoane de la restaurant, părinţi, copii, fotografi, animator, sponsori, cântăreţi....Mari şi mici, ne-am adunat nu doar să sărbătorim Ziua copilului ci, şi mai important, să fim parte din ajutorul pentru Dora...

Puteti mediatiza catre prieteni cazul Dorei. Donatii se pot face in contul de pe www.avos.ro. Multumim!

Experimente


Vezi mai multe din Faze tari pe 220.ro

Secretele unui eveniment de succes

Organizarea unui eveniment se aseamana foarte mult cu prepararea unei mancari bune

Un eveniment se caracterizeaza prin:

  • Abordare dinamica : imbunatatire permanenta
  • Creativitate
  • Etica
  • Comunicare integrata - acelas mesaj pe toate canalele
  • Planificare strategica - foarte organizat

Bugetul unui eveniment

Mai jos este o lista cu resurse de care aven nevoie in organizarea unui eveniment pentru care trebuie sa gandim un buget. Nu intotdeauna avem nevoie de toate..

I. Cheltuieli directe
1. salariale
2. alte cheltuieli legate de personal
  • cazare
  • diurna
  • transport
3. materiale si servicii
  • consumabile
  • combustibil
  • piese de schimb
  • obiecte de inventar
4. lucrarile si serviciile executate de terti
  • colaboratori (juristi, contabili, traducatori, muzicieni, etc.)
  • tipografii
  • amenajari spatiu, chirie sala
  • studii, anchete, statistici
  • asistenta tehnica, consultanta
II. Cheltuieli indirecte
1. Regia ( telefoane, curent electric, internet, incalzire, etc. )
2. Catering

III. Detalii independente
1. Echipamente pentru suport activitate
2. Mobila, aparatura, birotica
3. Calculatoare, electrice si echipamente periferice

Etapele pregatirii unui eveniment

iata cateva propuneri si sugestii care sa va ajute sa va structurati planul cand doriti sa organizati un eveniment.

1. Explorarea
 Se alege tema evenimentului si se gandeste ce impact ar trebui sa aiba, ce asteptari avem

2. Alegerea publicului tinta

3. Proiectarea si planificarea evenimentului

4. Construirea evenimnetului
  • durata
  • alegerea speakerilor - o persoana importanta - vector de imagine
  • alegerea moderatorului
  • trimitere scrisoare de invitatii la speakeri
  • gasirea unor solutii de back up
  • gasire locatie (spatiu mare, cu scaune,  sonorizare, utilitati  in functie de ce ai nevoie la eveniment, videoproiector, etc.)
  • gasire sonorizare
  • gasire furnizori
  • relationare cu mass media
  • realizezi parteneriate media
  • elaborarea pachetelor pentru participanti, sponsori si pseudosponsori ( felul in care se vor promova ei la eveniment daca sponsorizeaza si infunctie de ce ofera)
  • promovarea catre audienta online si offline
  • distribuirea si vanzarea biletelor
  • gestionarea inscrierilor
  • realizarea aspectelor logistice dinainte de eveniment
  • derularea pr. - zisa a evenimentului
  • atentie la diferitele probleme care pot aparea la eveniment
  • evaluarea evenimentului la final (cati participanti au fost, ce a fost bine ce nu, daca si-a atins scopul)
  • evaluarea de catre sponsori, de catre participanti prin chestionare, cu sau fara tombola
Alte observatii legate de organizarea de evenimente
  • daca trebuie sa organizati un eveniment pentru un numar mare de persoane apelati la o agentie care organizeaza evenimente 
  • un eveniment important, gen lansare de carte, intalnire de afacere, etc., ar trebui organizat de miercuri pana vineri pt ca oamenii de obicei au planuri
  • nu alegeti publicatii media din trusturi diferite
  • ai nevoie de bani pt a organiza un evenimt, de obicei banii de la sponsori vin mult mai tarziu
  • este important sa folositi si promovarea outdoor nu doar cea online
  • evenimentele in strada sunt mai ieftine

Tipuri de evenimente

Evenimentele pot sa fie de mai multe tipuri in functie de mai multi factori. Asfel ca putem sa intalnim situatii in care sa organizam:

in functie de scopul lor
  • evenimente corporate si de afaceri
  • evenimente de fundraising ( in slujba unei cauze)
  • evenimente de entertaining si de distractie
  • expozitii si targuri ( nu uitati sa puneti in valoare ceea ce doriti sa promovati)
  • intalniri de afaceri
  • conventii
  • evenimente sociale, ciclice ( au loc constant)
  • evenimente sportive
in functie de mediu
  • indoor ( se pot desfasura tot anul)
  • outdoor ( se desfasoara din iunie pana in august, inceputul lunii septembrie)

Bebe implineste 1 an?

Aniversarea primului an de viata al copilului este un eveniment deosebit de important pentru intreaga familie. Citeste mai jos toate informatiile de care ai nevoie pentru ca prima petrecere a copilului tau sa fie reusita!
petreceri copii, petreceri, petreceri pentru copii mici, idei petreceri copii mici, sugestii petreceri copii mici, party la 1 an, petrecere la un an, petrecere la 1 an, prima petrecere, implineste 1 an, cum sa pregatesti petrecerea de 1 an, party bebe, bebe party, club copii mici, copii mici, aniamtie copii mici, printesa, clown, pirat, magician, poza copii mici, imagine copii mici, petreceri copii mici, petrecero pentru bebe, petrecere pt bebe, bebelus party,


Stabileste lista invitatilor
Nu chema prea multi oameni. In primul rand, petrecerea va fi mai putin costisitoare, in al doilea, iti va fi si tie mai usor sa iti distrezi musafirii. Si, in al treilea rand, adu-ti aminte motivul pentru care dai petrecere: copilul tau implineste un an, nu se casatoreste.

Daca printre invitati vor fi si multi copii, asigura-te ca vor avea suficiente jucarii care sa-i tina ocupati, iar incaperea unde se vor juca trebuie sa fie spatioasa si bine aerisita. Daca ai casa si curte, atunci spatiul n-ar trebui sa fie o grija pentru tine.

Alege momentul zilei

Ideal ar fi sa chemi musafirii intre acele ore in care stii ca bebe e odihnit, cu burtica plina si chef de joaca. Daca copilul va fi obosit si va plange tot timpul, toata lumea isi ia adio de la distractie. Dupa-amiaza, dupa ce bebe isi face siesta, pare sa fie cea mai buna alegere pentru petrecerea de 1 an. Ai grija sa ii faci vaccinul de 1 an ori cu cateva zile (destule) inainte de petrecere, ori – cel mai bine – dupa. Daca dintisorii incep sa erupa fix in preajma zilei aniversare, incearca sa ii calmezi durerile. O petrecere reusita dureaza in jur de 3 ore – posibil si mai mult.
happy
Cum sa-ti distrezi copilul in ziua in care implineste 1 an

E important sa-ti faci invitatii sa se simta bine la petrecere, dar si mai important este sa-ti rasfeti odorul asa cum merita – in definitiv, e ziua lui, el ar trebui sa fie vedeta. Ce ai putea face pentru el? Nu trebuie sa-l urci pe un piedestal de aur, sa-i cumperi cele mai scumpe jucarii sau hainute – pentru copil, e de ajuns daca ii dai jucariile lui favorite, alaturi de altele cateva noi, ii pui muzica de relaxare si ii acorzi atentia cuvenita.

Cum te pregatesti pentru ziua cea mare

Cu 1 luna inainte: Anunta-ti prietenii si familia de intentia de a da o petrecere; nu e nevoie de invitatii ca la nunta, e foarte bine si daca doar le dai cate-un telefon.
Cu 2 saptamani inainte: Pregateste doua tinute pentru bebe – una mai deosebita si una casual, cu care sa-l schimbi dupa ce murdareste prima hainuta de tort.
Cu 1 saptamana inainte: Comanda tortul, daca nu vrei sa il faci in casa.
Cu 3 zile inainte: Suna-ti prietenii care inca nu au raspuns invitatiei, ca sa stii pe cati oameni contezi.
Cu 2 zile inainte: Cumpara ingredientele din care vei pregati mancarea si gustarile, bauturile, lumanarelele, servetele frumos colorate, pahare si tacamuri de unica folosinta.
Cu 1 zi inainte: Pune camera foto sau video la incarcat – nu vrei sa descoperi fix in ziua Z ca nu mai are baterii. Cumpara cateva buchete de flori si baloane cu care sa decorezi prin sufragerie si incepe sa pregatesti mancarea, prajiturelele si tortul (daca il faci in casa). Nu uita sa pui o tava de cuburi de gheata la congelator.
Prietenii si chiar membrii familiei – dar mai ales cei care inca nu au copii – te vor intreba cu ce cadouri sa vina.
 
Sugestii pentru platoul cu aperitive:
- felii de pizza, mini-sandvisuri, aripioare de pui, bulete de cascaval, bruschete,
- felii de branza, cascaval, sunca, oua, ciuperci sau rosii umplute, salata de vinete sau salata orientala
- fructe proaspete
- chifle si briose
- fursecuri, negrese, clatite
Vara, ar fi ideal sa ai si cateva cutii cu inghetata – le poti oferi invitatilor inghetata in cornete, sau pe farfuriuta, alaturi de felia de tort.

Tortul ideal pentru prima petrecere aniversara a copilului tau

Daca vrei sa guste si copilul tau din tort, atunci ar fi bine sa nu comanzi sau sa prepari tort cu crema sau blat de cacao, tort tiramisu (crema contine galbenus crud), cu nuci sau lichior.
Cele mai bune optiuni – tort de mere, portocale, piersici, capsune, tort cu crema de vanilie sau, de ce nu, un cheesecake.

sursa depici.ro